'המשקפיים' • לקראת פיצוץ: איך טירפד דרעי יום הולדת לבכיר בתקשורת?

    בעל המשקפיים 9 Comment on 'המשקפיים' • לקראת פיצוץ: איך טירפד דרעי יום הולדת לבכיר בתקשורת?
    23:57
    14.05.24
    אבי יעקב No Comments on חיסול ממוקד: פעילי חיזבאללה חוסלו בלב העיר צור

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    עוד מימי שחר עלומיהם, זוכרים 'המשקפיים' את ימים אלו כתקופה בעייתית למדי. שהלא, שזירת דברי דרוש והלכה על דרך הסוד והחסידות הנם בסיס קומתם הרוחנית של 'המשקפיים', ובהגיע פרשת תצווה – אימת כל הדרשנים – נאלצו כל שומעי הלקח, המצפים למוצא מתק המשקפיים, להסתפק באי אלו דברי התעוררות בענייני פגעי הטכנולוגיה המשחיתים נפשו של אדם, ואשר בגינם לא זכינו להשראת השכינה כמו בימי המשכן וכו' וד"ל וגו' ואכמ"ל ודפח"ח.

    והנה, בחפיפה מושלמת ובהלימה הדדית בין תפקידיהם הברנז'איים למשרותיהם התורניות, התקשו 'המשקפיים' למצוא חומרים איכותיים של ידועני ומפורסמי המגזר, שמיעטו השבוע לספק רגעי איכות קדם פני המצלמה.

    אלא שאז, נתקלו 'המשקפיים' בדבריה המאירים של הרבנית סיון רהב מאיר, לקראת שיעורה השבועי, וזה לשונה: "מסתמן כלל חדש: ככל שהפרשה נחשבת יותר "קשה" ו"טכנית" – כך כשחופרים קצת מגלים כמה היא מרתקת ואקטואלית". או אז חגרנו בעוז מותנינו, התנערנו מעפרות היאוש ומתהומות החידלון, והצלחנו להשיג במיוחד עבורכם תיעודים מרתקים ואקטואלים יותר מתמיד.

    "כמה יאיר איכא בשוקא": רום מעמדו ככתב בכיר בהיכל השן של התקשורת הישראלית, לא מונע מיאיר שרקי להתחכך בפשוטי העם, כשהוא בוחר לכתת את רגליו בשוק מחנה יהודה הירושלמי. וזה לא שקראנו לדב אייכלר וחזקי שכטר פשוטי עם.

    תמונה 2

    קצב הדיבורים, הפרשנויות וההופעות המתוקשרות של העיתונאי שהאמת תמיד מונחת בכיסו בני רבינוביץ, יכול להתחרות רק בקצב דיוושי אופניו, המתגלגלים במרץ מדי יום בריאות הירוקות של גוש דן. בין שיטוטיו הספורטיביים, פגש השבוע רבינוביץ את הסופר ואיש החינוך חיים ולדר, שלא הצליח להימלט מתמונה משותפת.

    תמונה 1

    כיאה לשושלת הדורות והעתקת השמועה המסורה לנו מדור דור, ממשיך בנו של רבינוביץ את דרך אביו בהופעות תקשורתיות רהוטות ובוטחות. כך נראה השבוע עיתונאי כיכר השבת אהרן רבינוביץ באולפני ערוץ הכנסת.

    תמונה 2 (1)

    ואיך יאמרו הדרשנים? אם כבר דיברנו על הופעות תקשורתיות ובענייני כיכר השבת עסקינן, קבלו את העיתונאי ישראל כהן מוציא את הצופים החילוניים למסע בנבכי נפשו של המבקר של עיתון המודיע, שמצא לנכון לצנזר תמונה של תינוק בפרסומות לחיתולים. ההופעה הנוכחית מצטרפת לאירוחו בתכניות הלילה בשבוע שעבר שעסקו בשבירת ביצים על ראש בחור חסידי. 'המשקפיים' אכן סבורים שאין מתאים יותר לסיקור ביצים וחיתולים מאשר איש כיכר השבת…

    תמונה 2

    "בדרך למירון עוצרים בחרמון": השדרן יהודה שוקרון ומייצג האמנים חיים דבש, השוקדים יחדיו על התורה והעבודה בכולל האומנים באלעד, יצאו ליום תפילה במקומות הקדושים בצפון לרגל ימי השובבי"ם. מה עשה ה'? – זימן לידי עבדיו הצדיקים ימים מושלגים באתר החרמון, מה שהביא להסטת מסלול הנסיעה של דבש ושוקרון (בחולם, פליז)/מהר מירון/ להר החרמון.

    תמונה 1

    אחרי המשבר הדיפלומטי שעורר ביקורו של ח"כ יעקב מרגי בחצי האי קרים, נדמה כי בש"ס מבקשים להירתם לשיקום יחסיה הבינלאומיים של מדינת ישראל. מזכיר סיעת ש"ס אשר מדינה וחבר מועצת עיריית בני ברק גדליהו בן שמעון נצפו השבוע פוקדים קברי הצדיקים דווקא במדינה המקיימת שיחות צפופות להתקרבות לישראל, הלא היא טורקיה, שם השתטחו על ציונו של הגר"ח פלאג'י זצ"ל.

    אחרי שצירף לנסיעתו האחרונה לקפריסין את ראש הממשלה בנימין נתניהו, הותיר הכתב הפוליטי אבי שיף את פמלייתו הקבועה והמכובדת בישראל, ויצא לבדו לחופשה פרטית באירופה.

    בין סמטאות יפו העתיקות, חנויות הוינטאז' סביב כיכר השעון, ודוכני הרוכלים בשוק הפשפשים, בלטה דמותו הדורת הפנים ואפופת ההוד של איש התקשורת הרב דב פוברסקי.

    את השורות הנוכחיות יוכלו צמרת הנהלת עיתון "משפחה" לקרוא על גבי רשת ה – Wi-Fi של מלון יהודי בעיר פראג, לשם הם מתכנסים לשבת גיבוש מיוחדת. על סיפון המטוס בדרך לבירת צ'כיה, תיעדו "המשקפיים" רגע מבוכה על פניו של העיתונאי אהרן גרנות, שלראשונה יאלץ להתמודד עם נסיעה בלתי הרפתקנית ונטולת סיכונים, ולנסות ליהנות ממנעמי החיים הפשוטים והטובים.

    אהרן גרנות

    אתם תמיד שואלים את עצמכם, מה המנוע מאחורי הופעותיו האנרגטיות של רולי דיקמן? מהיכן הוא שואב את העצמה שמתדלקת את שירתו ונגינתו חסרות המעצורים? אז זהו, מסתבר שמאחורי כל לילה מוצלח של חתונה, עומדת ארוחת בוקר משובחת. ולרגל חודש אדר, ארוחת הבוקר שולבה בטעימה ממיטב יינות יקב פלטר.

    תמונה 4 (1)

    ואיך יאמרו הדרשנים? אם כבר דיברנו על יינות, ובענייני מוזיקאים עסקינן, קבלו את הזמר ואיש הנדל"ן אפרים מנדלסון בוחן בעיון גדול ובריכוז רב את הבקבוק המהודר אתו יקיים את מצוות השמחה בחודשים הקרובים.

    אפרים מנדלסון

    הגרסה החרדית ליזמתו הברוכה של השר המנוח אורי אורבך 'שלישי בשלייקס' המוקדש לקשישי וקשישות ישראל, היא 'שישי בשלייקס' המוקדש לאכילת צ'ולנט ומפגש רעים לכל מבקש אוכל ודעת. כשערוץ 20 ביקשו לסקר את הסצנה הבני ברקית, אך טבעי היה שיבקרו בהיכל האוכל שבשיפוליה המזרחיים של עיר התורה.

    את פני האורחים קיבלו אריאל ברמן, דוד קליגר, נמואל והשיליצים, שהרימו את הנוכחים לערב מלא הומור ומוזיקה בלתי נשכח. גם בתוך אירוע נדיר שכזה, לא הצליח המפיק המוזיקלי והאמרגן יוסי פרנקל להתנתק מהמכשיר הסלולארי, ידיעה שאולי תנחם במעט את מרצה "הבצפר" קובי אמזלג.

    תמונה 4

    זה היה ללא ספק השבוע של איש התקשורת ומנהל התכניות ב'קול חי' בצלאל קאהן. האיש שבדרכו השקטה ובגינוניו האלגנטיים הצליח להפוך לאחד האנשים החזקים בתקשורת החרדית, חגג ארבעה עשורים שלמים של קיום. אלא שכיאה לצניעותו האופיינית, ביקש בצלאל להחביא את האירוע מעין כל, אך מה שהוא לא לקח בחשבון זה הקניות ברשת המזון לצד ידיד לעבודה, שחשפה את יומו הגדול.

    תמונה (1)

    ומהרגע שדבר יום ההולדת נפוץ, היו סמוכים ובטוחים כי אף לא אחד ממכריו הרבים יתעלם מקיומו. בבוקר יום ההולדת הנחה קאהן כנס של ארגון הרבנים החדש "בנועם" שהוקם ע"י הרב ישראל מאיר ריאני, כשלפתע נכנס לאולם יו"ר ש"ס אריה דרעי שבאופן "מקרי" לחלוטין חולק יום הולדת משותף עם קאהן. (הפרש זעום של 17 שנה בין השניים).

    תכניתו של קאהן להפתיע את דרעי עם מתנה – השתבשה לחלוטין, כשתוך שניות נשלפה לה עוגת ענק, אותה הגיש דרעי לקאהן, שהפך באחת ממנחה מוביל ויוזם למוקד החגיגה, תוך שהוא נאלץ להיכנע לשלל הברכות והאיחולים.

    תמונה 2 (2)

    תמונה 1 (2)

    ל'משקפיים' אין כל כוונה 'לראות' בשדות זרים ולחקות את תרבות הפיכת העבריינים לידוענים, אבל כשבבוקר יום כניסתו לכלא נצפה מאיר רבין ממשיך בשגרת שיעורי התורה הקבועים שלו בבית הכנסת ברחוב דסלר בבני ברק, לא הצליחו 'המשקפיים' 'לכלוא' את עדשתם, והנה היא בפניכם.

    ade6655a303d7098ad5a181686aa52fc

    אחרי שצוות ההגנה המשומן של רבין לא הצליח להמתיק את עונשו, נראה כי במשפחה החליטו לסמוך על על עצמם בלבד. וכך, ביום בו נכנס בו רבין לכלא, התהדר אחיו הצעיר המוכשר והמבריק אלישיב רבין בתעודת עורך דין.

    ואיך יאמרו הדרשנים? אם כבר דיברנו על עונשי מאסר, ובענייני הולילנד עסקינן, קבלו הצצה נוסטלגית לימים יפים בהרבה של גיבור הפרשה, ראש ממשלת ישראל אהוד אולמרט. כך הוא היה נראה לפני שנים רבות בשמחה משפחתית של מי שזקנו עדיין היה שחור לחלוטין, דודי זילברשלג. על ברכי האב הדגול תוכלו לזהות את מי שצמח לאושית רשת בכירה, הלא הוא מיילך זילברשלג.

    תמונה 5

    ואיך יאמרו הדרשנים? אם כבר דיברנו על אחים ובענייני עורכי דין עסקינן, קבלו את מני ויוסי חכם, אחיו הנאים של איש התקשורת דוד חכם, הנחשפים לראשונה. האח מני הפך לפני תקופה קצרה עורך דין מן המניין.

    תמונה 1 (1)

    איש ה'וואט-צפת' אלימלך גרסטל סייר עם אל"מ במיל' ד"ר סלמן זרקא מנהל המרכז הרפואי זיו בצפת, במבנה בית החולים החדש והממוגן שיפתח בשנה הקרובה. ל'משקפיים' פינה חמה בלב לבית החולים זיו, שם זכו לפקוח לראשונה את עיניהם לפני 28 שנים ומחצה.

    תמונה 1 (1)

    אחת המגרעות המכבידות ביותר על חייהם המקצועיים של 'המשקפיים', הם עודף המלל וחוסר היכולת לתמצת מסרים במילים קצובות. כמה טוב שיש את 'העולם החרדי', ממנו אפשר ללמוד איך להציג כותרת קצרה וקולעת, מרתקת ועניינית.

    תמונה 3 (1)

    כש'המשקפיים' הכתירו את את השדרן אשר גרייבר כפצצת אנרגיה בלתי נדלית, הם לא ידעו איזה השלכות יהיו לכך. רשת האנרגיה "מחסני חשמל" גייסה את גרייבר לצד רונן בוסתן מ'קול ברמה' למשדר מיוחד לטובת קידום מוצריה. המדור דורש אחוזים. לא עשרים אחוז. זה נמוך מדי נמוך מדי.

    תמונה

    גואטה: מדור שלם ב'משקפיים' כבר לקראת סיום ולא הופעתי שם אף לא פעם אחת!

    מוזס: וואז איז דאס 'משקפיים'?

    גואטה: אני יראה להם מה זה, הנה משקפיים חדשות שקניתי, מי צריך אותם בכלל!

    מוזס: אזוי?! בחצר הקודש ויז'ניץ מעדיפים דווקא את המשקפיים המקוריות.

    (הח"כים מוזס וגואטה בשיחה נוקבת. תרגום חופשי, לגמרי חופשי).

    תמונה 2 (1)



    9 תגובות

    מיין תגובות
    1. 7

      מגניב!!!
      אולי הגיע הזמן להסיר את משקפי השמש??????????????

    2. 6

      אהבתי תביאו עוד דברים טובים

    3. 5

      מה זה בצלאל רק בן ארבעים חשבתי שהוא לפחות בן שישים לפי הישוב הדעת והניחותא שמאפיינים את שידוריו המקצועיים

    4. 4

      הרעיון למדור הזה מועתק מאיפשהו…לא?……!
      אבל, כאן הרבה יותר טוב ונקי! לייק:)

    5. 3

      אני לא עכשיו שאחרי שבוע כ"כ עצוב וכואב לציבור החרדי היה ראוי להעלות את המדור…

    6. 2

      אגב אפשר לדעת מי בעל המשקפיים בן ה28?

    7. 1

      לתגובה 7, התשובה נאמרה בתוכנית ערב חי!